5 Aralık 2008 Cuma

Mutlu Bayramlar, Kutlu Kurbanlar...



Kapa gözlerini, sessizliği duyuyor musun gecenin karasında? Yum gözlerini, sesimi işitiyor musun karanlığın sükûtunda? Bayram geliyor ya hani, hani gülüyorsun ya şimdi… Ben de gülümsüyorum sevgili. Anlaşılmaz bir yalnızlığın ortasında yanımdayken sen, her şey benimle oluyor ve seninle oluyor her şey. Şey’ler bizimle oluyor biz adlarını veremezken. Şey demek isterdim sana, sana şey demek isterdim, sana o kadar çok şey söylemek isterdim ki sevgili…

Yoksun şimdi. Kilometrelerce yakınımda bir nefes kadar ve bir o kadar da uzağımda. Koyamadım sensizliği kefelere, seni sensizliğin içinden çıkarıp adını şey koyduğum şeylere… Şey, sevgili… Yanımda olsaydın keşke, kilometrelerce yanımda… Bir o kadar da yamacımda… Şey, sevgili…

Kimse bir şey anlamadı bu hiç sevmediğim sözcükle doldurduğum metnimden. Bir tek sen sevgili… Şey, sevgili… Gerekli her ne varsa ve gereksiz her ne yoksa, her şey bu “şey”in içinde. Şey, sevgili… Sana gerekli olan her şeyle ve gereksiz olan hiçbir şeyle seslenmek istemem sevgili. Sen benim için gerekli her “şey”sin ve gereksiz olmayan her “şey” sendedir sevgili…

Şey, sevgili… Bayram geliyor ya hani, hani İsmail kurban oluyor ya gökten koç inmezse… Kurban’ın kutlu olsun sevgili.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

"ŞEY" Nasıl bir şey onu anlamaya çalıştım yazını okurken. Günlük hayatta hiç te dikkat etmediğimiz bi kelime oysa. O kadar çok şey anlatıyor ki. İsteyenin istediği gibi içini doldurabileceği bir kelime. Sen her ne kadar hiç sevmediğim bi kelime desen de senin için çok şey ifade ediyor olmalı. Çok beğendim yazını. Tebrik ederim.

????

Adsız dedi ki...

Bu arada bayramın kutlu olsun ve bayramını bayram yapan o şanslı kişi kimse o da umarım senin kıymeniti biliyordur. İyi bayramlar.

????

Adsız dedi ki...

"Şey, sevgili… Gerekli her ne varsa ve gereksiz her ne yoksa, her şey bu “şey”in içinde."

"Şey, sevgili… Bayram geliyor ya hani, hani İsmail kurban oluyor ya gökten koç inmezse… Kurban’ın kutlu olsun sevgili."

Bu muhteşem şiirselliğe sözyleyecek söz bulamıyorum. Her zamanki gibi muhteşem. İçimi ısıttı ve daha önce yazdıklarından çok daha samimi ve sıcak geldi bana. Bu satırları yazarken boynun hafif eğik miydi, mahçubiyetin mi vardı ve gözlerin biraz nemli miydi bilmem ama okurken seni de aynen tarif ettiğim gibi canlandırdım gözleirmin önünde. Bayramın mübarek olsun kardeşim. Kalemin daim olsun. Ş.Sadi

Adsız dedi ki...

"Kimse bir şey anlamadı bu hiç sevmediğim sözcükle doldurduğum metnimden."

Emin olun gönlüyle okuyan herkes bu hiç sevmediğiniz sözcükten çok şey anlamıştım hocam. Muhteşem bir yazı daha okudum yreğinizden kopup gelen. ???? kim olduğunuzu bilmiyorum; ama size katılıyorum. Hocam gerçekten muhteşem bir insan ve bu yazıları kime hitaben yazıyorsa o insan gerçekten çok şanslı.

Yasemin Güzelyalı

AŞK'A ŞİİR AŞK'A SEMA