28 Ekim 2008 Salı

Mostar Köprüsü (şiir)



Mostar Köprüsü’nden aşağı
Bir gül atladı suyun derinlerine.
Bir hüzün nağmesinde buluştu tuzlu sular.
“Gamze-i kûyun” derdi ya eskileri,
Gamzenden bir gül düştü ruhumun dipsizliğine.
Mostar’da iki tünel…
Kokunu özlerken karanlıklar,
Salınarak geçişini bekler,
Ödünç ayrılıklarını bekler
Suda hayaline hapsettiğim halkalar.
Mostar’ın üstünde iki göz…
Kocamış bir çift gözün altında
Koca Mostar…
Mostar’dan aşağı bir gül atladı.
Suyun halkalarında senin cismin…
Kan ağla gözlerim.
Gözlerim!
Mostar senin için…


Düşlerin döngüsünde sakladığım bir çift güvercinin kanatlarında ararım seni. Zamana inat bir tutsaklığın ertesinde o bembeyaz gülüşlerinde alegorik bir şiirin dizeleri arasına gömerim seni. Sevgili! Kal suyun dipsizliğinde.Gülleri mesken ettim ben sin'lerin içine. Sevgili! Kal Mostar'ın dibinde. Sensizliğimi kuşların kanadına sarıp son verdim senli gecelere.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

İsyanın ya da sitemin öteki adı gibi olmuş şiirin. Sitem etmeyi ve insanlara kızmayı, onların kalplerini kırmayı asla beceremeyen sen, yine imgelerin ardına gömmüşsün sitemlerini. En azından ben bunu anladım şiirinden ve alttaki yazıdan ilham alarak. Gönlüne sağlık kardeşim; ama yazılarındaki o tat şiirlerindeki kapalılıktan ötürü kaybolmuş. Bana kızmayacağını bilerek, engin hoşgörüne sığınarak byle bir değerlendirmede bulundum. Umarım beni affedersin. Şiirin ne zor bir muşkül olduğunu ve senin de bu müşkülün altından nasıl kolaylıkla kalktığını çok iyi biliyorum. Yeni şiirlerinin ilhamı değişmiş olsa gerek. Saygıyla... Ş.Sadi

Adsız dedi ki...

Değişik bir üslup. Mostar neyi imgeliyor çok düşündüm ama çıkaramadım. Kulakta hoş bir tını bıraktınız. İstisnanın dışında müstesna... Kaleminize sağlık.

???

Adsız dedi ki...

Hocam, şiirlerinizde kurduğunuz imgelerde daha acımasızsınız. En azından deneme sınavlarına soru hazırlarken bu kadar acımasız olmuyordunuz. :) Buna çok sevindim.

Bu arada geçen hafta blogunuz kapatılmıştı bir anlam verememiştik. Meğer pek çok blogu kapamışlar. Sizin blogunuzdan ne istediler de kapattılar anlam veremedim. Kime ne zararı var ki? Aksine biz yazılarınızdan çok şey öğreniyoruz. Umarım bunu dikkate alırlar ve her önüne gelen engellemeye kalkmaz. Yasakçı bir zihniyetle nereye varabiliriz, inanın anlam veremiyorum.

Yasemin Güzelyalı

AŞK'A ŞİİR AŞK'A SEMA