21 Ekim 2008 Salı

Leylâaaaaa!!!



Leyla’m nerdesin? İki gözüm çerağı nerdesin? Habeşiler tuttu özümü, iki gözüm nuru nerdesin? Nevfel’in orduları sahrada. Haber yolla da babana sancak çekilsin.

Leyla’m nerdesin? İki ordunun sevdalısı, nerdesin? Senin için yapılır bu cihat, akan kanım sahibi nerdesin? Leyla’m, Sultanım nerdesin? Sabahımın yıldızı nerdesin? Salalarım, secdesiz namazlarım sanadır. Nerdesin? Leyla’m nerdesin?

Mecnun’un sesini duyar mı Leyla yahut haberi var mıdır Mecnun’dan? Leyla’nın aşkını bilir mi Mecnun yahut aşk var mıdır Mecnun’da. “Ger ben ben isem nesin sen ey yâr? Ver sen sen isen neyim ben-i zâr?”

İkilik yok bizde. Dedim ya sevgili! Ben Leyla ve ben Mecnun… Feryat etmiyorum Leyla, Leylaaaaa diye. Âh yâr, hüküm yazdın yine. Ferman veren ellerin vermedi dermanını. Âh yâr, ayrılık verdin yine. Yollar dönüşsüz kaldı bir çölün mateminde. Ses vermedi Leyla’sı Mecnun’a. Mecnun Leyla’ya ses edemedi.

“Kays” dedi Leyla bir çöl mateminde. “Mecnun” dedi Kays, Kays da kim oluyor? Kays da yok Leyla da. Bir bütün idi âlem ve ben bir bütün idim ve Leyla bütün idi Mecnun’da. De ki: “Bende kalmadı senlik benlik.” Ben Leyla’yım ben Mecnun… Ey mihr-i Dilara… Artık Leyla da yok Mecnun da…

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Tanrı gülümsedi ve elini tuttu: "Güzel fikir değil mi?Kendi yarısını bulanın tüm insanlıktan daha bütün olacağı... Kendi içinde biricik olan insan değildir; böyle olmasanı isteseydim onu tek yaratırdım; ancak sevmeye başladığında tek olur insan. İnsan yaratısı belki kusurludur; ama evrende birbirini seven iki insandan daha kusursuz bir şey yoktur."

Bana tavsiye ettiğiniz kitaptan bir alıntı Hocam. Nasıl da cuk diye oturmuş. Okuduğunuz kitaplardaki ayrıntıları nasıl bu kadar incelikle yakalayıp üslubunuzla bütünleştirebiliyorsunuz, inanın hayran kalıyorum. Siz çok okuyun, biz de sizden daha çok şeyler öğrenelim.

Yasemin Güzelyalı

Adsız dedi ki...

Dostum, Leylalar eksik olmasın hayatından ve Allah gönlüne Mecnun kudreti bahşetsin. Kendini yinelemeni beklerken sen tekrarlara kapılmadan ardı ardı ardına döktürüyrsun.

Bu arada Yasemin kerdeşim. Bu kitapın ismi nedir? Merak ettim doğrusu. Ş.Sadi

Adsız dedi ki...

Leylalar bitmez Mecnunlar çöllerden dönmedikçe. belliki mecnunluğunuz bitesi değil Leyla'yı beklediğiniz köşenizde. akıl vermek bana düşmez efendim ama çevrenizde gözünüzün içine bakıp bir gülüseme bekleyen onca insan varken neden bu kadar leyla hasreti var içinizde. elbet bu soruyu sormak bana düşmez ama hayat kısa değil mi. leyla yine gönlünüzde kalsın ve artık sizi mecnun olarak görenlere de bir gülümsemeyi çok görmeyiniz.

???

Adsız dedi ki...

7.Şüphesiz Biz, yeryüzü üzerindeki şeyleri ona bir süs kıldık; onların hangisinin daha güzel davranışta bulunduğunu deneyelim diye.

8.Biz gerçekten (yeryüzü) üzerinde olanları kupkuru-çorak bir toprak yapabiliriz.

9.Sen, yoksa Kehf ve Rakim Ehlini Bizim şaşılacak ayetlerimizden mi sandın?

Gönlünüze sağlık üstad. Ashabı Kehf üzerine araştırma yaparken rastledım yazınıza. Değişik bir tat oldu. İzniniz olursa kullanmak isterim.

Müsade sizden... Yunus Emre AKGÜNDÜZ yunus_emre_@msn.com

10.O gençler, mağaraya sığındıkları zaman, demişlerdi ki: "Rabbimiz, Katından bize bir rahmet ver ve işimizden bize doğruyu kolaylaştır (bizi başarılı kıl).

11.Böylelikle mağarada yıllar yılı onların kulaklarına vurduk (derin bir uyku verdik).

AŞK'A ŞİİR AŞK'A SEMA