14 Ekim 2008 Salı

Ashâb-ı Beden.



Dikenliydi sevdan… Yedi kişi tek bedende. İster Ashâb-ı Kehf de, ister Ashâb-ı Rakîm… Yedi kişi bir de köpek. Sekiz can bir bedende…

Bilir misin kaç parça olduğumu, bilir misin bir bedende buluşan canları? Gaipten haber mi verirler yoksa? Kaç kişiyim ben? Beş mi, yedi mi, on üç mü? Kıtmir’i aldınız mı bedenime? Mislina nerde? Mekselina’ya noldu? Mernûş nerdedir şimdi? Şazenûş, Kefeştatayyûş ne haldedir şimdi? İçimdeki Debernûş Yemlihâ’yı çağırır. Dakyânus’a tutsak bir bedende yedi cân… Ya ben nerdeyim şimdi?

Bilir misin bedenimde toplanan cânları? Kaç parçaya bölünmüş, kaç koca sevda… Yemlihâ dosttan uzak düşmüş, titreyen bir bedende üç yüz dokuz yıllık taze sevda… Kıtmir kadar da mı olamadım? Bir köşene sinip bir yılcık da olsa ben niye uyuyamadım?

Beş kişi olsam ne çıkar, yedi, olmadı on üç. On üç dikenliydi sevdan, senden her geçişimde can lime lime… Kıtmir kadar olamamışsam bin parçaya bölünsem ne çıkar? Yedi kişi bir bedende toplansa ne çıkar? Sen beni bin parçaya bölsen ne çıkar?

Sevgili! Kaç parçaya ayırdın beni? Kaç parçayım bak sevgili!!!

“De ki: Onların sayısını ancak Rabbim bilir.” Kehf/22

4 yorum:

Adsız dedi ki...

“De ki: Onların sayısını ancak Rabbim bilir.” Kehf/22

Her şeyin en iyisini bilen elbette senin kaç parça olduğunu bilecektir ve sabrına en güzel mükafatı verecektir. Her hüzünde sevgili uğruna, her gecede sevdası uğruna parçalara bölünen kişi! Sabrına gıbta ediyorum ve aşkına... Yol lazım sana ki yürüyüşlerin uzun olsun. Aşk lazım sana ki sözlerin sevdalıya mühür olsun. Aşkla kal dostcağızım...

???

Adsız dedi ki...

Kardeşim Yedi Uyurlar'ı öyle bir işlemişsin ki yazında eminim hepsi şimdi oldukları yerden sana isimlerini anımsattığın için gülümsüyorlardır. Muhteşem bir benzetme ve muhteşem bir telmih... İnan diğer yazılarını da okudum ama bana en anlamlısı bu geldi. Tüylerim diken diken oldu yazını okurken. Allah seni ayette bahsedilen ve azraille tanışmadan kendisiyle buluşan Yedi Uyurlarla buluştursun. Muhteşem bir yazı daha... Ne denir ki başka. Ş.Sadi

Adsız dedi ki...

Hocam bu öyküyü daha önce bilmiyordum. Yazınızı ilk okuduğumda açıkçası bilgi eksikliğinden pek bir şey anlayamamıştım; ama daha sonra araştırdım yedi uyurları. Öyküyü okuyunca yazınız da anlam kazandı benim için. Değişik üslubunuz burda okuyan herkesin igisini çekiyor ve İzmir'de pek çok arkadaşım sizi daha bir merak ediyor. Umarım bir gün yolunuz yine buralara düşer. Sizi seviyoruz.

Yasemin Güzelyalı-Fatih Lapsa

Adsız dedi ki...

Senin hep sıradışı biri olduğunu düşünürdüm. Sanırım bunda yanılmamışım. Yazdıkların ciddi anlamda sıradışı. Farklı olmak için uğraş verdiğin fikrini sen kstılmasan da hala savnuyorum. İnsanların ilgisini çekmeyi çok seviyor olmalısın. Seninle hiç anlaşamadık hala da anlaşamadığımızın farkındayım ama bu kez sırf moralin bozulsun diye eleştirmeyeceğim. İlk kez sanakarşı samimi olmaya karar verdim. Gerçekten iyi bir yazar olmaya adaysın. Tebrik ederim.

Cem

AŞK'A ŞİİR AŞK'A SEMA